2/2/16

Vaga del Metro, alerta treballadora


El altaveus del Metro han anat alertant durant la setmana de les primeres aturades d’avui dimarts 2 de febrer de 2016. L’efecte és colpidor.
Vaga el Metro! Vaga a la Barcelona del canvi En Comú.
És una mobilització per les condicions laborals d’una plantilla precaritzada. En cap cas és contra el govern municipal de BComú, ni molt menys contra l’alcaldessa Ada Colau.
Tanmateix la vaga unitària de tots els sindicats del Metro és més que una alerta. És un conflicte a resoldre ben seguit. I cal fer-ho evitant que una gestió polèmica no posi la mobilització treballadora contra el seu govern de BComú.
El transport i la ciutadania de Barcelona viu unes hores d’aturades per la demanda de la classe obrera del Metro.
Un 2 F que marca un termòmetre en negatiu per la directiva de la TMB. Són anys de precarització de les condicions del personal treballador, en aquest cas del Metro. Ho acompanya unes infraestructures que adoleixen de projecte de ciutat metropolitana oberta i al servei de la ciutadania que viatge en transport públic.
Unes bones condicions laborals i de formació són condició imprescindible per un servei públic de qualitat. La continua precarització de la gent del Metro, fa més greu la disminució del personal de manteniment, també dels combois.
És una herència perversa dels governs del PSC i de CiU amb Trias. 
Poca inversió en infraestructures. Permissivitat amb el transport privat individual. Fins i tot d’altres que s’anuncien com més econòmics, malgrat ocupin lloc a la superfície i afectin al tràfic. Un tracte al personal treballador de menysteniment, gairebé nul·la interlocució, continua reducció de sous i fixes, increment del treball eventual. Reducció de la freqüència dels combois i dels horaris nocturns. En canvi cada any hi ha més persones usuàries.
El govern de BComú necessita establir uns canals directes de diàleg, mediació i confiança amb els sindicats i la gent treballadora del Metro.
BComú no pot seguir hostatge de criteris mestre, directives i executius imposats pels consistoris anteriors, ni de les pressions maldestres dels interessos privats, ni de les pressions d’altres partits que aprofiten per posar pals a les rodes del govern minoritari.
Els criteris de la planificació s’han d’adequar amb un ideari En Comú respecte les infraestructures, la qualitat i freqüència del transport, per tant amb unes condicions laborals que siguin un exemple per les altres empreses, públiques i privades.
La Barcelona En Comú hem de canviar, amb millora, també el Metro.

4 comentarios:

  1. Això s'arrgla amb el compliment del Codi Etic (tambè als directius) i de transparencia. Pero ni d'una cosa ni otra podem donar lliçons a Barcelona en Comú, doncs els gerents de lajuntament als districtes cobren molt més que l'alacadessa, per no parla de carrecs politics que es fan passar per tecnics o tot els nomenaments a les entitats supramunicipals.

    ResponderEliminar
  2. Res de lliçons. Solidaritat treballadora. Frenar i invertir la precarietat. Millora servei i condicions laborals. Important que el canvi En Comú sigui també al Metro. Ben d'acord amb Codi ètic i sous directiva TMB.

    ResponderEliminar
  3. Solo recordar que la alta dirección de TMB, son cargos de puertas giratorias de politicos del PSC y CIU, que mantiene solo en Metro a mas de 300 cargos fuera de convenio con sueldos opacos que se hannsubido el sueldo más de un 14% estos años de crisis. A todo ello se suma desde hace 4 años ya la congelación salarial de los trabajadores dentro de convenio, la precaricación de la contratación a tiempo parcial y la desaparición de puestos de trabajo.
    Repercutiendo en la calidad del servicio y el mantenimiento de los trenes con el riesgo q eso conlleva para el pasaje, que encima ha visto aumentar año tras año el precio del billete.
    Ada Colau y Mercedes Vidal tienen la obligación de intervenir, son responsables, tanto de la transparencia de los sueldazos de la dirección de TMB como de dar un transporte público de calidad. En su programa electoral estaba, es de ley que los trabajadores que tienen la responsabilidad de la seguridad y de proporcionar transporte a 2 millones de personas cada día, tengan un puesto y salario digno.

    ResponderEliminar
  4. L'òptica BComú és la millora treballadora i de la qualitat servei públic.

    ResponderEliminar