4/6/16

Moment constituent, República Catalana, Referèndum i Independència afloren en suport d’En Comú Podem i Xavi Domènech


El Manifest “Amb En Comú Podem guanyem la sobirania” és quelcom més que una flor primaveral. Una component molt important del suport social i electoral de la confluència i coalició EnComú, la formen persones i sentiments profunds convençudes que la sobirania, l’estat propi i la república catalana són cabdals per alliberar Catalunya del jou de l’Estat del Regne d’Espanya i la Constitució de1978.
La manera democràtica d’expressar-ho i legitimar el que les grandioses manifestacions amb l’ANC, i també Òmnium, han exigit, és una consulta o referèndum a Catalunya. Un referèndum vinculant, clar i precís, Sí o No, que no sigui ni supeditat ni subordinat a cap institució aliena al Parlament català. Cal fer aquest referèndum. Amb acord o pacte amb l’Estat, amb tolerància del govern de l’Estat, o el més probable amb l’oposició clara del govern de l’Estat i les suspensions del Tribunal Constitucional monàrquic.
Les proclames plurinacionals han de ser precedides per la igualtat fruit de cada decisió sobirana per part de cada poble. La independència és inevitable per poder establir aquestes relacions fraternes i de igualtat, en el sentit institucional federal o confederal.
És obvi que una evolució constituent de República Catalana no es concep en un context de relació amb un Estat de un Regne d’Espanya.
Com també és un absurd el miratge d’una Catalunya autàrquica sense relacions federals, confederals o d’altre tipus amb el  pobles i Estat d’Europa, inclòs Espanya.
La unitat ferma entre els pobles, junt amb la solidaritat indissoluble entre les classes populars treballadores, l’assegurarem sota les cendres d’un Estat monàrquic que garanteix uns privilegis ancestrals dels poders dels terratinents, financers, eclesiàstics, militaristes i institucionals.
Com estratega cívic i polític, activista compromès, des de BComú i L’Aurora, impulso aquest manifest i la candidatura d’EnComúPodem, encapçalada per Xavi Domènech.
El Manifest.
Amb En Comú Podem guanyem la sobirania
Les dones i homes sota-signants ens identifiquem amb els  valors de la llibertat, la igualtat i la fraternitat indestriables de la lluita per la justícia social, els drets de la ciutadania, el feminisme i l'ecologisme. Som persones que treballem a diari des de diversos àmbits per  un canvi real, plenament democràtic, transparent, participatiu i des de la base, que posi les institucions al servei de la gent i modifiqui la manera de fer política.
Alhora, considerem que per assolir aquests objectius en aquest moment constituent,  el millor escenari per Catalunya, és assolir un Estat propi, una República Catalana lliure, social, ecològica i independent, amb llaços d’agermanament, solidaritat i cooperació amb la resta de pobles que conformen els Països Catalans, l'Estat espanyol, el marc europeu i l'arc mediterrani.
En conseqüència amb tot això, volem manifestar que, com a sobiranistes i independentistes d'esquerres, ens identifiquem plenament i donem el nostre suport a les eleccions estatals del proper 26 de juny a la candidatura d'En Comú Podem i al seu cap de llista, en Xavier Domènech. Convençuts que aquesta opció és la que representa millor els valors de l’esquerra sobiranista, que millor defensa el dret a l’autodeterminació i la seva materialització a través d’un referèndum. Al mateix temps, fem palès que En Comú Podem manté un compromís i rigor amb el dret a decidir dels catalans i les catalanes, i ha assolit alhora fermes aliances amb partits de l’Estat espanyol, com Podemos, Izquierda Unida i d’altres formacions confluents, que també defensen el legítim dret a decidir, i llaços de germanor amb d’altres forces dels Països Catalans: Compromís i EUPV al País Valencià  i, EUIB i MES a les Illes
Veiem a En Comú Podem la garantia per derrotar les polítiques reaccionàries i centralistes de PP i C’S, acabar amb la corrupció generalitzada i assolir un canvi real en la política de l’Estat espanyol, trencant amb el bipartidisme, encapçalant un treball per una societat més justa i igualitària  i, al mateix temps, assolir el reconeixement de Catalunya com a subjecte polític sobirà i un pacte democràtic que  faciliti la celebració d’un referèndum d’autodeterminació a través del qual la ciutadania decideixi de forma clara, reflexiva i sense distorsions si vol o no la independència.
Per aquests motius, com a persones d’esquerres que defensem la independència el 26 de juny votarem En Comú Podem i fem una crida als catalans i les catalanes que comparteixin amb nosaltres l'anhel per un país lliure, just i sobirà que votin la candidatura liderada per en Xavier Domènech.

L’Esmena a la totalitat dels Pressupostos

L’esmena a la totalitat dels Pressupostos mostra una realitat política on l’autonomisme possibilista i un rupturisme constituent d’independència republicana s’entrellacen amb les necessitats de pla de xoc i d’emergència social.
La majoria del Parlament és d’esquerres, el govern és un mixt de dreta i esquerra, liderat per un president, Carles Puigdemont, de la dreta, de CDC; el co-lideratge d’ERC, amb Oriol Junqueras de vice president, resta subordinat al seu aliat majoritari que és CDC.
Els esforços notables de Junqueras per aconseguir “els pressupostos més socials” de la història de Catalunya, com els ha titllat, de moment s’han desgavellat davant l’esmena a la totalitat cupaire.
La majoria parlamentària fonamentada en la Declaració de sobirania i del procés constituent, entre JxSí (CDC i ERC) i la CUP, es va forjar amb el “pas al costat” del president Artur Mas.
El pacte JxSí i CUP resulta ara un nus corredís que si se l’estira vers una concepció social, d’esquerres, val a dir favorable a les necessitats de la gran majoria de la població, amenaça en bloquejar i ofegar el Parlament liderat per CDC.
La pressió mediàtica va destinada a que la CUP accepti els pressupostos autonòmics processistes de la dreta nacional catalana, amb unes quantes engrunes més amb la gestió de Junqueras, donada la situació excepcional pre-constituent. Ans la CUP vol, sinó el pa sencer al menys unes bones llesques que permetin sucar les butxaques de les grans fortunes catalanes, així com agafar forces per la desconnexió i la ruptura amb l’autonomisme, és a dir amb l’estat del Regne d’Espanya.
Ras i curt la direcció i les parlamentàries cupaires volen que es compleixin les intencionalitats i les promeses de les declaracions, comissions i pactes parlamentaris, sense dilacions continues.
La CUP planteja explícitament a l’esmena que es tracta de que el sentit de fons dels pressupostos esdevingui de caràcter més social i constituent. L’esmena proposa desbordar l’autonomisme existent amb la desconnexió i la ruptura de les imposicions, suspensions i lleis del Regne, cap a la independència i el procés constituent de República Catalana.
El pols és agosarat.  Reversió o moratòria de projectes privatitzadors com ATL, retirada de Consorci Sanitari de Lleida; Aprovació Renda Garantida de Ciutadania; Desplegar la Llei de Dependència; Foment de l’escola bressol pública; Anul·lació dels concerts educatius a les escoles que segreguen per sexe; Aturada definitiva de BCN World; a Sanitat, derogació Instrucció 5/2015 que permetrà l’activitat privada en els centres públics; Recuperar per mitjans imaginatius el que suspèn el Tribunal Constitucional; Referèndum sobre el deute; Incomplir el topall de sostre de dèficit marcat per l’Estat; Instituir l’Agencia tributària.
Joan Josep Nuet, coordinador d’EUiA i diputat de CSQEP, ha saludat aquesta esmena a la totalitat de la CUP.
Convé per part de tothom superar la picabaralla parlamentarista, fins i tot la lògica propaganda, per aconseguir uns pressupostos dignes de les necessitats socials més punyents, així com de compliment efectiu amb l’anhel popular constituent de república catalana. 
Del Butlletí electrònic d’EUiA.

2/6/16

Relleu generacional de dones lluitadores


Les Jornades Radical-ment Feministes fan futur de dones lluitadores amb reivindicacions profundes i estratègies innovadores.

Sobretot anem cap un futur d’igualtat social i de drets universals. El nostre somni al que aspirem es a fer realitat una societat comunal, cooperativa. Les dones som persones que volem viure en pau i felicitat, això és amor terrenal. Un futur que el construïm cada dia, des de les petites accions fins les grans il·lusions revolucionàries.

Venim amb tot el bagatge de tantes dones que s’han deixat la pell. Ara passen el testimoni per una nova generació de dones feministes. Experiències valuosíssimes dels drets de les dones en general, amb la lluita irreductible de les treballadores a les fàbriques, els barris i la casa.
Una guspira, la flama que pren cos, aigua, temps que flueix, la terra fructifica. Som vida i lluita. Drets, revolució!
La llarga nit del 40 anys de franquisme va liquidar les conquestes revolucionàries republicanes. Però no va poder aturar les dones que van tornar a lluitar pel treball digne i sense assetjament, per estar en llocs on es decideix com viure i socialitzar-nos en llibertat, per un món sense violència masclista.
Aquest bagatge revolucionari és el tret de sortida de les noies, noves dones lluitadores. Dones amb molts feminismes i amb moltes identitats, però sobretot amb ganes de canviar-ho i revolucionar-ho tot. Volem donar-li la volta al mitjó. Del tot i també amb diferents estratègies.
Aquesta nova etapa està marcada per anar JUNTES. El rebuig al sistema per part del moviment del 15-M davant la crisi social ha significat un abans i un després, també per les dones feministes amb la seva influència a les places. Anem a eradicar la precarietat i el sous vergonyants fins el 30% inferiors als dels homes. La pobresa porta sobretot cara de jove i dona.
Les dones ocupen el seu lloc en la presa de decisions, en imposar espais lliures de sexisme, en fer d’això una bandera fins i tot amb la renovació del llenguatge. Estem avançant en la posició i la implicació de les dones en la vida pública, en els canvis que s’esdevenen. Un bon exemple són les alcaldesses de les dues ciutats més grans de l’estat  espanyol. Barcelona, amb l’Ada Colau, Madrid, amb Manuela Carmena.
Juntes hem lluitat per un avortament lliure i gratuït, amb el Tren de la llibertat. Juntes actuem perquè l’eradicació de la violència masclista sigui una qüestió d’Estat, esdevingui una prioritari en la realitat pública, no només en les lleis que sempre són aplicades per persones que sovint no han fet el canvi.
Aquestes Jornades Radical-ment Feministes són una oportunitat per poder consolidar les nostres xarxes comunitàries, per crear-ne de noves, per conèixer què fem unes i altres, per saber on estem de tots aquests canvis que hem començat fa temps, però que ara hem renovat amb noves energies i noves forces.
Perquè com diem amb prou força “La revolució serà amb les dones o no serà”.
Això vol dir incorporar a la lluita a la immensa majoria de dones que potser encara no saben que ser feminista és lluitar per la llibertat i els drets de les dones. Avui ser feminista és lluitar cada dia pel nostre lloc de treball amb igualtat de drets i de salari. Ser feminista és la lluita de moltes dones per superar la violència masclista quotidiana i en diferents nivells que és producte de la societat masclista i patriarcal.




#RadicalmentFeministes