11/9/12

La inmensa manifestación de un pueblo nación por su Estado



La ida a la manifestación ha colapsado Barcelona desde el mediodía. Debe haber doblado la de julio de 2010, y se acerca a la de la paz contra la guerra.
Una riada inmensa de ciudadanía convertida en reivindicación, por primera vez desde 1932 y la guerra civil, por un Estado catalán, por la Independencia y la secesión.
La polarización es nítida. Hay que tomar nota y saber su significado.
La manifestación ha sido "la del pueblo". No ha sido la manifestación de CiU, ni la del gobierno de la Generalitat, ni de ninguna manera por el Pacto Fiscal del gobierno de Mas.
El presidente Mas no ha podido presidir esta marea humana porque la entidad convocante, la Asamblea nacional de Catalunya) no lo consideró adecuado, como tampoco se ha hecho bandera del Pacto Fiscal (en cambio el gobierno y Montilla si presidieron la manifestación de julio de 2010).
EUiA ha participado junto a ICV con su defensa del derecho a decidir. Joan Josep Nuet, coordinador de EUiA i Francesc Matas, conseller de acción política, hemos levantada bien alto la bandera de la libertad de Catalunya, desde nuestra defensa del derecho a la autodeterminación y de la necesidad de un bloque o alianza entre federalistas, autonomistas e independentistas (como se acaba de hacer en Galicia entre ANOVA e IU Galega, y como antes lo hizo Ezker Batua con Aralar, con la orientación de federalismo de libre adhesión).
Particularmente he defendido que se inicia el tiempo para una República catalana que, desde su soberanía y libertad, establezca sus relaciones con todos los pueblos, naciones y Estados del Estado español y de Europa. 
Twit francescms: "L'expressio mobilitzada del poble catala nacio demanda un nou temps politic, el de l'estat catala i per la llibertat i independencia".
La expresion mobilizada del pueblo catalan nacion exige un nuevo tiempo politico, el del Estado catalan, por la Libertad y la Independencia.

4 comentarios:

  1. NO a la vostra patètica aliança.

    Els autonomistes i federalistes NO tenen cabuda ja, el poble ha dit prou. Si algú, amb tot el que està caient, encara s'oposa o no veu clara la llibertat plena de Catalunya (la independència) i segueix ensarronat en un estat federal QUE NINGÚ A L'ESTAT VOL, enganya a la gent.

    Jo personalment són independentista i d'esquerres, anticapitalista, i votaré la CUP. Si la CUP fa una aliança on no es reconegui EXPLÍCITAMENT que l'únic objectiu en el terreny nacional és la INDEPENDÈNCIA, perdran el meu (i m'atreveixo a dir que el de desenes i desenes de milers) de gent que hem dit prou.

    I per cert vaig militar al PSUC a la meva joventut. Llavors pensava que amb Espanya podíem fer camí. Ara no admeto aquesta possibilitat.

    INDEPENDÈNCIA I SOCIALISME, CUP ENDAVANT!

    ResponderEliminar
  2. Les CUP (i també el POR) són patètiques, de la mà dels feixistes de CiU desviant l´atenció de l´ofensiva capitalista contra els treablladors.

    Visca la lluita internacionalista de la classe treballadora!

    ResponderEliminar
  3. Temps al temps sobre el "patètic". L'alíança és imprecindible per fer camí vers la llibertat de Catalunya. La fórmula estatal i les relacions dins Europa ho ha de poder decidir la ciutadania de Catalunya.

    ResponderEliminar
  4. 2n anònim, el paral•lelisme establert és una anàlisi polític d'allò més acurat i fi...

    ResponderEliminar