8/3/14

Criteri, informació i base política per la candidatura a les primàries d'EUiA


Disposar de criteri propi requereix formació, coneixement i informació. A EUiA es fa més fort el sentiment i el clam per una sana transparència i informació de les posicions polítiques troncals, així com dels processos d'elaboració i d'aconseguir acords i consens. El Consell Nacional extraordinari va ser alliçonador.
Què ha passat entre EUiA i IU en la confecció de la candidatura plural a les eleccions europees? Com és que s'ha tractat a EUiA com si fos una Federació més d'IU, en comptes d'una organització catalana amb entitat sobirana, fraterna amb IU per acord polític de consens i de protocol? És EUiA qui decideix, li pertoca, que l'estratègia política passa per la Consulta i el que la població decideixi unilateralment, la República catalana, per un Projecte constituent per a Catalunya, amb unes aliances entre federalistes, sobiranistes i independentistes?
La desinformació, les informacions parcials, de mitges veritats o a voltes manipulades, permeten un control real de l'opinió, mentre dificulten el coneixement col·lectiu i el bon criteri de cada persona. Els grups de poder i de pressió, les burocràcies de tot tipus, abusen de la dosificació de la informació per hegemonitzar el relat del que passa, fent per manera de determinar anàlisi, criteri, opinió i posició política. L'argument estrella acostuma a ser que el factor sorpresa ajuda a certs objectius de les negociacions i pels acords convenients, però el que s'esdevé és que es pretén tutelar o determinar les bases socials o les afiliades. Esdevé la grotesca situació de que al final, negociadors, dirigents i poders disposen de la informació vital però la sostreuen al conjunt d'òrgans i persones que han de decidir el què fer i acordar.
Assemblea Oberta a Fabra i Coats.
Un tret de moviment organització alternativa hauria de ser la transparència i la claredat en les informacions, anàlisi i el debat polític. Fora el pasteleig és una bona norma per enterrar els secretismes que converteixen a les bases en minoria d'edat i manca de criteri.
Criteri, informació i base política es necessita a l'hora de la confecció d'una candidatura, llistes, contingut, aliances i persones adients. Els debats sobre metodologia, procediment i estatutaris també són política concentrada. Aleshores com és que ens costa tant situar cada cosa al seu lloc? Seria més clarificador situar política i mètodes de manera endreçada i transparent.
Suspès el referèndum entorn la candidatura i candidat, disposem de dues candidatures i dues persones candidates a les primàries. El Consell Nacional extraordinari del dimecres promou (la resolució "insta al conjunt de persones i sensibilitats d'EUiA a treballar per un acord de llista unitària") una candidatura unitària que defensi la política adoptada per EUiA.
Per animar la clarificació considero que una bona candidata pot ser l'Àngels Tomás. Àngels és una incansable formigueta que no necessita afalacs ni medalles, compromesa en la defensa de la política establerta per EUiA.
És lògic i legítim que en un moviment plural  com EUiA, amb gent que tenen com a tot carnet el de la pròpia EUiA i altres amb carnets de partit (ideològic), corrents, sensibilitats i àmbits de debat, compartim projecte genèric d'esquerra transformadora però adoptem posicions polítiques i també perspectives, així com arrels, diferents. El que està fora de lloc i la gent no entén, sobretot la confon i enutja, és quan les posicions polítiques no són clares, o es disfressen i s'amaguen, o quan tothom s'entesta en afirmar que està d'acord amb un 95 o 99 %, malgrat potser l'element qualitatiu i determinant diferencial sigui aquest 5 o 1 % de diferenciació.
Grup debat a l'Assemblea Oberta.
En aquestes eleccions europees la lluita i aliances contra la Troika i el deute (il·legítim), s'entrellacen amb la vital unitat de les esquerres ben diferent de la deriva a un pacte nacional entre el PP i el PSOE (n'és una mostra d'avançada Navarra?), junt el procés democràtic català de Consulta i desafiament sobiranista de la Constitució de 1978 i l'estat de la Monarquia. La República  catalana forma part d'aquest debat. Pot existir, si el poble de Catalunya ho decidís, una República catalana dins aquesta Europa de la maldestre Unió Europea?
La posició política sobre aquets temes cabdals defineixen amb claredat l'explicació del debat i de la cristal·lització de diferents candidatures al si d'EUiA. Totes legítimes i necessàries. Tanmateix convé que tothom fem un esforç per expressar les propostes en relació als acords i les diferències amb la política adoptada per EUiA, així de com veiem quin Nord prendre per fer camí.
Ens cal una candidatura a les primàries plural i de clarificació política, sense pasteleig en la política, ni pactes opacs entre persones o col·lectius. Com estableix la mateixa resolució esmentada del consell nacional per formar "un acord de llista unitària", això sobre la base de que "EUiA treballarà per a reforçar i desenvolupar els acords col·lectius i les polítiques aprovades a la 6a Assemblea i a la Conferència Política i per a reforçar totes les tasques executives en el sentit de les polítiques acordades".


No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada