21/4/09

La izquierda

Un delicioso fin de semana con Jornada programática sobre el programa para las elecciones europeas. De guinda un Consejo Político Federal, para adoptar Programa, Coalición y Candidatura.

En el debate programático, las intervenciones de los sindicatos CCOO y UGT, fueron lo más relevante, y quienes señalaban de forma ajustada los retos y los límites de la situación.

En conjunto ha sido positivo para la coyuntura de IU. Disponemos de las tres cosas: Programa, Coalición IU-ICV-EUiA, y Candidatura, encabezada por los actuales eurodiputados. Willy Meyer por IU, Raul Romera por ICV. Con el compromiso firmado de que se decidirá conjuntamente en que eurogrupo se van a integrar (y después se verá).

La coalición se denomina “La izquierda”. Un bonito nombre para la refundación. Conviene potenciarlo y no quemarlo.

Hay algunos nubarrones negativos que empañan el horizonte. ¿Será llovizna o tempestad? Quizás sea una izquierda demasiado continuista, cuando corresponde un cambio profundo refundador. Hay más de continuidad que de cambio en el fondo y la forma de cada uno de los tres elementos.

Necesitamos como agua de mayo una izquierda con una gran dosis de coherencia y credibilidad (“Interior NO, Gracias”). Pues lidiamos con el bipartidismo orquestado desde el poder que es algo más que un fantasma. Y no podemos olvidar que tendremos a la izquierda anticapitalista, y la internacionalista, bien competitiva y bien dividida.

3 comentarios:

  1. Si, per ser d'esquerres, hem de deixar la seguretat en mans de la dreta mafiosa naciona (la d'abans de les càmeres a les comisaries) i l'ordre public en mans del empresaris, fariem millor a renunciar a la política, la ciutadania i l'existència mateixa, i esperar a reencarnar quan el món, sol solet, es fagi anarquista, seguint l'evolució ideal de les espècies...
    Home!

    ResponderEliminar
  2. Paradoxes de certes gestions governamentals, quan els poders factics són de la dreta.
    Si, per ser d'esquerres ens convertim en hostatges d'una seguretat violenta repressiva, que preserva el sistema tal com és avui en dia... doncs, la gent jove ens bandejarà de l'ecotransformació, això sino ho fan abans els gestors del sistema esmentat.
    Carles!

    ResponderEliminar
  3. Company, la gent jove "ecotransformadora" encara está, per mí, lluny d'entendre gaire cosa. Jo soc comunista, no soc eco de res i menys d'un suposat ecosocialisme que té molt poc, en la pràctica i la teoría científica, de serio ni de revolucionari. Anem pel camí de policies ecològics perseguint ciutadans que es neguen a treballar gratis per empreses privades muntades per governs fatxendes que se les donen de "progres" amb diners públics, com ja està passant. Si volen que recicli, que em posin un drapaire aprop de casa que em pagui pel que li porto. Si no, que paguin plantilla de treballadors que els hi separi cobrant...
    Jo, particularment, penso que millor controlar-los i "ensinistrar-los" nosaltres. Altre cosa és que, en realitat, ni en Saura ni en Boada decideixen res. Ja ho va dir en Montilla. Salut, Cesc!

    ResponderEliminar