23/3/18

Les dimissions escapcen el lideratge polític al Parlament


Guanya el 155, de moment. El moviment de la democràcia catalana republicana queda escapçat en el lideratge polític al Parlament.
Els propers dies i setmanes seran claus. Es concretarà si el moviment sobiranista de l’emancipació catalana mostra capacitat de regeneració de l’estratègia i els lideratges o l’Estat guanya l’envit impedint l’avenç democràtic a Catalunya i a Espanya.
La investidura fallida de Turull, junt amb les dimissions de Marta Rovira, Bassa, Forcadell i Sànchez, assenyalen un punt final al Parlament sorgit de les eleccions del 21 de desembre de 2017.
La posició numantina del Tribunal Suprem representa a l’Estat en el seu conjunt. Un Estat disposat a bunqueritzar-se abans de fer passes en la democràcia i les llibertats.
El processament de Joan Josep Nuet és un esglaó més en la intolerància i la repressió de tot el que pugui abocar a la perspectiva republicana; forma part d’una realitat estatal que exclou la lliure decisió i govern dels pobles.
Hi ha una escletxa entre el govern i la Judicatura. El Fiscal general demanava l’alliberament de Joaquim Forn, en canvi el Tribunal Suprem la mantingut en presó. L’Estat no te capacitat de flexibilitat i negociació política, només cerca la imposició de la força repressiva.
La direcció del moviment de la rebel·lió catalana mostra que no està a l’alçada de la gesta d’aquest país, del referèndum 1 d’octubre de 2017 i l'aturada ciutadana del 3-O.
La idea de diàleg i de recuperació de les institucions de l’autogovern és un miratge. A l’Estat se l’hauria d’obligar a negociar, doncs no vol de cap manera. Pensar que des de la llei constitucional del règim 78 es pot establir un diàleg que permeti decidir, és un somni il·lusori. Els fets són prou eloqüents.
La Generalitat ha quedat damnada per la intervenció i l’article 155. No és casual que no s’hagi posat aquest dos elements junt a l’alliberament dels presos polítics i el retorn de les persones exiliades, amb tot els seus drets, com a punt inicial d’una situació de reflexió pel nou govern.
En aquest sentit la candidatura presidencial de Turull no correspon a un perfil de futur republicà, sense el llast de la corrupció pujolista convergent. Ens cal defensar a Turull de la repressió, del tot, alhora convé combatre i apartar les ombres del 3%.
L’obstrucció presidencial per part del TS, que inclou la tutela i limitació per part del govern estatal de les decisions del Parlament aboquen a noves eleccions.
Repartir culpes a la CUP o també a CatComú està ben fora de lloc. La majoria independentista per progressar necessita un nou salt del moviment, una nova estratègia de camí republicà, una aliança cívica i política del sobiranisme i l’independentista. Les aliances s’han de cultivar i cercar també a nivell estatal.
L’Estat no està en el seu millor moment. Es feble financerament i en drets democràtics. Ni disposa de condicions d’aprovar els Pressupostos Generals. Això no impedeix que encara tingui força per frenar la perspectiva republicana.
El jutge Llarena i el Tribunal Suprem avui estant fent una nova volta de cargol. No hi ha aturador, a no ser teixir una ferma unitat democràtica.
Les llibertats democràtiques a l’Estat i a Catalunya aniran endavant vers un horitzó republicà o ben enrere.
Les alternatives poden ser molt variades. Entre elles hi ha estendre la metodologia 1 d’octubre, amb noves forces, aliances i clarividència popular, o que quedi com una gran gesta històrica, inconclosa el 27-O.
Tanmateix el nivell ha quedat situat ben elevat, inclòs el repte cabdal de decisió lliure, sobirana i republicana.
Del Butlletí electrònic d’EUiA.

No hay comentarios:

Publicar un comentario